Receptionistbetjent gæsteløsning
En receptionistbetjent gæsteløsning er en løsning, hvor receptionisten på vegne af gæsten opretter en digital P-tilladelse. Modsat en tablet gæsteløsning, hvor gæsterne selv opretter deres digitale P-tilladelse på en tablet, er der her en receptionist, som indtaster nummerplade og evt. telefonnummer/e-mailadresse for gæsten i et onlinesystem fra receptionistens egen computer når gæsten ankommer til receptionen. Efter receptionisten har oprettet den digitale P-tilladelse, er parkeringen gyldig og gæsten kan forlade receptionen. Én gang om måneden faktureres virksomheden for de registreringer, der er blevet foretaget den forgangne måned.
Hvornår er en receptionistbetjent løsning velegnet?
Denne form for parkeringsløsning er som oftest gældende i et begrænset tidsinterval og er derfor særligt velegnet til gæsteparkering ved f.eks. større kontorer, hoteller og restauranter, da steder som disse oftest har mange gæster ind og ud af bygningerne i løbet af hverdagen.
Hvordan fungerer løsningen?
Når gæsten ankommer til parkeringspladsen og har parkeret sin bil, vil gæsten registrere sin ankomst ved receptionen, som vil registrere gæstens parkering ved at logge ind på den hjemmeside, hvorfra gæsteparkeringer registreres, og indtaster gæstens nummerplade. I systemet oprettes en digital P-tilladelse via nummerpladen i den valgte periode, og hvis ønsket, kan gæsten vælge at modtage en kvittering på SMS eller e-mail. Herefter er registreringen færdig, og gæsten kan afslutte sit gøremål uden yderligere handling. Da P-tilladelsen automatisk udløber efter endt periode, skal receptionisten heller ikke foretage sig yderligere.
Hvis du er interesseret i at vide mere, kan du hente vores PDF, hvor vi har beskrevet, hvordan en receptionistbetjent gæsteløsning fungerer fra et forbrugerperspektiv samt rent teknisk.
Ønsker du kontrol af dit parkeringsareal eller har du en aftale med os i forvejen? Klik herunder for at oprette en henvendelse.
Ofte stillede spørgsmål
Forskellen er, at ved en receptionistbetjent gæsteløsning registrerer receptionisten gæstens parkering, hvor det ved en tabletløsning vil det være gæsten selv, som opretter sin digitale parkeringstilladelse.
Én gang om måneden bliver indehaveren af løsningen faktureret for de registreringer, som er blevet foretaget den forgangne måned.